Fagkoordinator til byggesagsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Mange ønsker at bygge på Nordfyn, det er positivt, og vi har rygende travlt på byggesagsområdet.

Byggesagsområdet er derfor netop blevet opnormeret, og vi leder nu efter en fagkoordinator, som kan styrke den faglige ledelse af byggesagsteamet. Vi søger en erfaren byggesagsbehandler, der kan bistå afdelingschefen (Plan og Kulturchefen) med at sikre en fagligt stærk og pragmatisk byggesagsbehandling og et styrket fokus på overholdelse af servicemålene og sagsbehandlingstiderne generelt.

Om stillingen
Med dig, bliver vi er et team på i alt 6 byggesagsbehandlere og en BBR-medarbejder. Vi behandler alle slags byggesager - fra simpelt byggeri, herunder småbygninger, om- og tilbygninger, enfamiliehuse, nedrivnings- og lovliggørelsessager til større erhvervssager og etagebyggeri samt landzonesager. I teamet sætter vi god trivsel, samarbejde og solid faglig sparring højt i en dagligdag, hvor vi har fokus på leverancen.

Som fagkoordinator skal du sikre den faglige linje i byggesagsteamet og den daglige prioritering af ressourcer samt arbejde med optimering, udvikling og ændring af sagsgange. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med afdelingschefen, som har det personalemæssige ansvar og det overordnede faglige ansvar.

I det daglige vil du som fagkoordinator være den der fordeler og koordinerer opgaverne blandt byggesagsbehandlerne, og du står også til rådighed med din sparring. Du skal desuden bidrage til at sikre kendskab til det samlede antal aktive sager, samt at lovgivning, servicemål og sagsbehandlingsfrister bliver overholdt. Du vil ud over fagkoordinatorrollen indgå i opgaveløsningen som byggesagsbehandler med egne sager.

Endelig vil du være ansvarlig for at udarbejde planer for opstart af nye medarbejdere mv.

Du vil få en bred samarbejdsflade internt i huset og eksternt, hvor du vil skulle arbejde sammen med fx rådgivere, projektudviklere og bygherrer. Du refererer i det daglige til afdelingschefen i Plan- og Kulturafdelingen.

Vi arbejder på tværs af teams, afdelinger og forvaltninger for at skabe bedre løsninger sammen med borgere, virksomheder og politikere. Vi har fokus på at være effektiv i vores opgaveløsning og samtidig levere en høj kvalitet.

Om dig
Du er engageret, en dygtig byggesagsbehandler og du har erfaring med eller lyst til faglig ledelse. Du skal trives med både udviklings- og driftsopgaver, og vi forventer, at du har mindst 4-6 års erfaring med byggesagsbehandling.

Du er en initiativrig og selvstændig person, som er god til at strukturere store mængder af informationer og har en stor interesse i bygningsreglementet og god forvaltningsskik. Du er positiv og imødekommende og kan arbejde sammen med mange forskellige kollegaer i organisationen.

Vi forventer, at du har en uddannelse som bygningskonstruktør, arkitekt, ingeniør eller lignende.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • kan sætte retning, prioritere og få følgeskab
  • har politisk tæft og forståelse
  • er proaktiv, handlekraftig og resultatorienteret
  • er analytisk, struktureret og helhedsorienteret
  • har et godt overblik, og kan holde hovedet koldt – selv med mange bolde i luften
  • er god til at formulere dig i skrift og tale
  • har humoristisk sans og gåpåmod.

Om os
Byggesagsteamet er en del af Plan- og Kultur, som består af 18-20 engagerede medarbejdere. Vi er en blanding af mange fagligheder, hvor medarbejderne i byggesagsteamet hovedsagelig er bygningskonstruktører og ingeniører. Udover byggesagsbehandling arbejder vi i Plan og Kultur med en bred vifte af spændende opgaver inden for byplanlægning, erhvervsservice og kultur og fritidsområdet. Vi er en del af Teknik, Erhverv og Kultur, som også rummer Natur og Miljø samt Driftsafdelingen, der arbejder med fx kommunale bygninger og vej- og klimaområdet.

Vi tilbyder et spændende job med afvekslende opgaver, stort som småt, i et godt fagligt miljø.

Løn og ansættelse
Ansættelsen sker efter gældende overenskomst og med aflønning efter kvalifikationer i henhold til aftale om lokal løndannelse samt et funktionstillæg for fagkoordinatorrollen.
Straffeattest skal indhentes, før ansættelse skal finde sted.

Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt og senest 1. maj 2024.

Ansøgningsfrist 15. marts 2024.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 21. og 22. marts 2024.

Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte bygge- og landzonesagsbehandler Jan Jessen på tlf.  23 47 41 19 – eller chef for Plan og Kultur Åse Nielsen på 21 52 36 83.

Arbejdssted: Otterup Rådhus, Rådhuspladsen 2, 5450 Otterup.

Her kan du læse mere om, hvad vi i Nordfyns Kommune mener, en attraktiv arbejdsplads er kendetegnet ved:
En attraktiv arbejdsplads - Nordfyns Kommune


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=f4e8794d)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Nordfyns Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Nordfyns Kommune, Plan og Kultur, Rådhuspladsen, 5450 Otterup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5992861

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet